Vi använder cookies.

010-206 78 80
Gratis hemleverans över 500kr!

Vanliga frågor

På denna sida har vi sammanställt vanliga frågor och svar, skulle du inte hitta svar på din fråga eller behöver mer hjälp är du varmt välkommen att mejla vår kundtjänst på info@vetzoo.se eller ringa oss på 010 206 78 80

 

Hur lång leveranstid har ni?

Vi levererar på 1-3 vardagar (plus 1-2 dagar vid lantbrevbärning).

Hur handlar jag?

Läs här "så handlar du"

Vad kostar frakten?

Fri frakt får du när du handlar över 500 kronor, oavsett hur mycket du beställer eller vart i landet du bor

Vad menas med prenumeration?

Läs mer om hur du kan prenumerera på foder och kattsand här - "Prenumerera på hund- och kattfoder"

Vad innebär "längre leveranstid kan förekomma"?

När en produkt är slut på lager så kan du fortfarande beställa den hos oss men vi skickar inte din order förrän alla varor är i lager igen. Detta brukar normalt sett göra att din order kan dröja 1-4 arbetsdagar ytterligare (utöver den vanliga leveranstid vi har på 1-3 arbetsdagar). Skulle det dröja längre tid för varan att komma på lager kommer vår kundtjänst att kontakta dig. Önskar du mer exakta uppgifter kring när en vara kommer att finnas på lager igen är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Är det bråttom med en del varor i din order som finns på lager rekommenderar vi att du lägger två separata beställningar.

Mitt djurfoder är slut, hur snabbt kan ni leverera?

Behöver du din order väldigt snabbt rekommenderar vi dig att välja "prioriterad plockning" i kassan innan du slutför din order. DEtta betyder att din order kommer packas och skickas inom 24 timmar och du kommer därmed få din order snabbare än om du inte väljer detta alternativ. Observera att detta inte innebär expressfrakt. Din order kommer skickas med normal postgång men kommer vid plockning prioriteras på vår lager!

Har ni någon fysisk butik?

Nej, tyvärr inte! Vi har heller inte möjlighet till hämtning på vårt lager.

Hur fungerar leverans med frysta varor från er?

Vid köp av frysta varor behöver du beställa ett minimum antal beroende på vilken vara du önskar, detta står på respektive produkt på sajten. Denna gräns är satt för att fodret ska hålla sig fryst hela vägen hem till dig.

Vid leverans med frysta varor fungerar enbart fraktsättet "hemleverans dagtid" (det går tyvär inte att få sin frysleverans till ett ombud). Vi skickar frysordrar måndagar, tisdagar och onsdagar. Lägger du din order på en onsdag kan din order bli skickad tidigast kommande måndag. Du får ett mejl av oss med din spårningslänk när din order lämnat vårt lager.

Vi skickar dina frysta varor i hållbara frigolitlådor för bästa möjliga hållbarhet, därför tar vi även ut en frysavgift på 39 kronor. Har du även beställt andra varor i din order skickas dessa i ett separat paket, men då de ingår i samma order kan dessa heller inte levereras till ombud.

Lantbrevbärning

Posten tillägnar så kallad landbrevbärning till postnummer längre utanför städerna. Vid landbrevbärning brukar leveransen ta 1-2 dagar längre.

Besök VetZoo på sociala medier!

VetZoo.se drivs av VetZoo AB

Vårt organisationsnummer är 556811-1800 och vi grundades den vackra våren 2010

We U 4-ever