Leverans

Vi på VetZoo strävar efter att alltid leverera en bra upplevelse till våra kunder. Som kund hos VetZoo kan du antingen välja leverans till ett Postnord-ombud eller Hemleverans direkt till din dörr. Nedan kan du läsa mera om hur våra fraktalternativ fungerar.

Vi har fria fraktalternativ på orders över 499 kr. Är ordern under 499 kr tillkommer en fraktavgift på 49-69 kr beroende på valt fraktsätt.

Vid beställning av fryst hundfoder eller kattfoder tillkommer en avgift på 49 kr. Anledningen till detta är att det är mer kostsamt att förvara, hantera och skicka frysta varor.
Vi skickar frysvaror på måndagar, tisdagar och onsdagar för att inte riskera att paketet blir stående på en terminal över helgen.

Observera att du som har låst port utan portkod/porttelefon inte kan beställa frysfoder, då det är viktigt att chauffören kan komma hela vägen fram till din dörr och leverera. Vi ersätter inte för varor som tinat pga att chauffören inte kunnat komma in och leverera, eller för varor som stått utanför din dörr utan att tas om hand.

Hemleverans Dagtid (med eller utan kvittens)

När du väljer Hemleverans får du ditt paket levererat ändra fram till din dörr inom 1-3 vardagar. Vi levererar till hela Sverige, men kom ihåg att om du bor i ett område som har lantbrevbärare så tar det 1-2 vardagar extra för leveransen att komma fram. Bor du i lägenhet bär vi upp paketet och ställer det utanför din lägenhetsdörr.
När du väljer Hemleverans Dagtid så kan du välja leverans med eller utan kvittens - du ser de olika alternativen i kassan. 
Väljer du med kvittens kan du på många orter även få Leverans Kvällstid med PostNord. 
När ditt paket lämnar vårt lager får du ett mail med en spårningslänk så att du kan spåra ditt paket.

Hemleverans Kvällstid

När du väljer Hemleverans Kvällstid får du ditt paket levererat ändra fram till din dörr inom 1-3 vardagar. Detta alternativ är enbart möjligt för utvalda postnummer, och beroende på var du bor så kan du välja leverans med Airmee, Budbee eller Best Transport. När ditt paket scannats in på fraktbolagets terminal så skickar de dig ett sms. Via sms:et kan du följa budbilen ända fram till din bostad.
Hemleverans Kvällstid sker per automatik utan kvittens, men du kan i vissa fall via fraktbolagets sms välja om du hellre vill att chauffören lämnar över paketet till dig personligen.

Portkod

Om du har portkod behöver du uppge den i kassan för att vi ska kunna leverera paketet till dig. Skriv in portkoden i rutan som dyker upp när du valt leveranssätt. Se till att ditt namn tydligt framgår både i porten och vid din dörr, för att chauffören ska kunna ställa paketet vid rätt dörr.

Port utan portkod

Om du har en låst port utan portkod så behöver du välja Hemleverans Kvällstid, alternativt Hemleverans Dagtid med Kvittens. Chauffören ringer en gång när de är utanför, och du behöver då finnas tillgänglig för att öppna.

OBS! Uppge inte en adress till en postbox då vi inte kan leverera paketet till en sådan adress.

Om chauffören inte kan leverera paketet till dig kommer det att gå i retur till vårt lager. I vissa fall skickas paketet till ett ombud istället, så att du får hämta ut det mot uppvisande av giltig legitimation.

Till ombud

Väljer du att få ditt paket till ett ombud kommer det till ditt närmaste Postnord-ombud baserat på ditt postnummer. Du får ett sms när paketet kommit fram och du kan då hämta ut det mot uppvisande av giltig legitimation. 
Viktigt att tänka på: Outlösta paket debiteras med 300 kr!

Hämta i butik

Bor du i Göteborgsområdet så kan du välja att hämta ditt paket i vår fysiska butik på Backaplan! Detta leveranssätt dyker upp i kassan om ditt postnummer visar att du bor i närheten av butiken. Du får ett sms när paketet är redo att hämta, och du kan då hämta ut det mot uppvisande av giltig legitimation. För leveranser till den fysiska butiken är det fri frakt om du handlar för över 100 kronor!