Vilket foder ska jag använda?

Hej,
Vi har en hankatt på 11år som vi är lite bekymrade över. När han spyr så spyr han ut mycket vatten som är genomskinligt och han bajsar hårt bajs men oftast bredvid lådan. Men han kissar i lådan. Vi har nu börjat ge honom vätskeersättning och gett honom kokad torsk som vi har fått information om. Men idag fick vi tips om att även ge ett annat foder till honom. Som heter Royal Canin gastro intestinal. Är det rätt foder för honom då? Innan har han ätit blötfoder med märket Mjau och torrfoder från märket Frieskis för innekatter.

Hej! Ofta när en äldre katt börjar bajsa bredvid lådan, är hård i magen och även kräks emellanåt så kan det finnas någon bakomliggande sjukdom eller smärta som orsak. Dvs jag rekommenderar att ni börjar med att boka tid till veterinär för undersökning av er katt, detta för att försäkra sig om att det inte finns någon sjukdom som behöver behandlas. Om allt är bra vid besöket så går det bra att prova foder för känslig mage, t ex Royal Canins gastro intestinal. Med vänlig hälsning

Royal Canin/Hundfoder Royal Canin/Kattfoder Katt/Mage och tarm Katt/Kattfoder Katt/Veterinärfoder Veterinary Diets Cat Gastro Intestinal Royal Canin Katt

Fler frågor och svar om Veterinary Diets Cat Gastro Intestinal