Dietfoder+ medicin

Jag skrev och frågade om min Golden på 9.5 år, som har övervikt och går på smärt och inflammationshämmande för artros och stelhet. Ni rekommenderade fodret Hills Metabolic Plus Mobility. Kan vi sluta med medicinen, eller ska vi fortsätta med den? Han har ätit Grönläppad mussla innan. Tror ni att fodret och Grönläppad mussla räcker? Kan vi alternera m fodret och varannan månad medicinen, och varannan Grönläppad mussla? På ngt sätt, känns det bättre m naturläkemedel. Så tacksam för ert svar. Bitte

Hej! Om er hunds behandlande veterinär har ordinerat någon receptbelagd medicin så bör ni inte sluta att ge den utan att ha diskuterat det med er veterinär, som ju känner till er hunds sjukdomshistoria och hur stora problem han/hon har av sina leder. För en del hundar räcker det med tillskott i maten, medan andra hundar fortfarande behöver sin medicin. Om ni har möjlighet att få hjälp och råd av en sjukgymnast med er hund så brukar det också kunna göra underverk för äldre hundar med artros. Jag håller med om att man vill minimera användandet av läkemedel, men då behöver man vara säker på att hunden ändå är tillräckligt smärtlindrad och mår bra utan. Ibland kan man göra så att man börjar på "normal" dos av den smärtlindrande medicinen och efter ett tag trappar ned medicinen, fråga gärna er behandlande veterinär om det kan vara aktuellt för er hund att prova. Dvs jag tycker inte att ni ska sluta med er hunds förskrivna medicin eller alternera med grönläppad mussla och medicin utan att ha kontrollerat med er behandlande veterinär först. Med vänlig hälsning

Hill’s/Hundfoder Hill’s/Kattfoder Hund/Leder och muskler Hund/Övervikt Hund/Hundfoder Hund/Veterinärfoder Prescription Diet Canine Metabolic Plus Mobility Hill’s Hund

Fler frågor och svar om Prescription Diet Canine Metabolic Plus Mobility