Hills i/d

Hejsan!
Vår hund har känslig mage och vi ger henne därför hills i/d torrfoder, i perioder äter hon med god aptit både morgon och kväll men i perioder äter hon endast ett mål eller knappt det.
Vi funderar på om hon "tröttnat" på de fodret och om vi borde prova något annat?
Vi har testat ge henne specific foder innan vi började med hills men de blev samma sak där att hon åt väldigt dåligt i perioder.
Hon är inte underviktig och hon är glad, pigg och frisk i övrigt.
Tack för hjälpen!

Anna svarar

Hej! Somliga "matvägrartyper" blir bättre efter en kastration. Min egen hund är ett sådant exempel :) Man kan absolut testa att växla mellan olika magfoder eller ge mjukmat för magen istället för torrfoder i perioder. Royal Canin och ProPlan har också bra magtarmfoder utöver dem du redan nämnt. Har du provat att ge Fortiflora som hjälper magtarmfloran? Har ni övervägt att prova färskfoder eller hydrolyserat (allergi) foder? Det är något som också kan hjälpa somliga hundar med magbesvär. Allt beror naturligtvis på vad som utlöser besvären. Har ni utrett er hund för ev. sjukdomar? Det kan vara tal om inflammatorisk tarmsjukdom, pankreatit etc. Lycka till!

Hill’s/Hundfoder Hill’s/Kattfoder Hund/Hundfoder Hund/Veterinärfoder Prescription Diet Canine i/d Digestive Care Hill’s Hund

Fler frågor och svar om Prescription Diet Canine i/d Digestive Care