Hundfoder

Hejsan!
Hur mycket och vilken av Vom og hundemat skall jag ge mina blandisar, som behöver tappa lite i vikt(skall väga ca.25-30kg)? Och är det fodret tillräckligt mättande? Vilket annat foder rekommenderar ni, något som inte har så mycket spannmål i sig?
Med vänlig hälsning Annelie Nyman

Linnea svarar

Hej Annelie! Av Vom og hundemat bör dina hundar äta mellan 500-550 gram (ca 2% av kroppsvikten) dagligen om de endast äter detta foder. Välj ett av deras foder som är ett helfoder om du endast vill ge detta. Om din hundar behöver gå ned i vikt kan du behöva minska mängden foder något. Du kan också välja att ge Vom og hundemat Digestive som är lite kalorisnålare foder. Det finns ingen forskning som visar att spannmål skulle vara dåligt för våra hundar men om man vill undvika spannmål kan man välja att ge t.ex. Orijens torrfoder som inte innehåller något spannmål. Tänk på att hygienen är oerhört viktig vid hantering av färskfoder. Rå kyckling kan innehålla sjukdomsorsakande bakterier och även om risken är liten bör man vara medveten om det. Läs gärna mer om foderfunderingar här: https://vetzoo.se/artiklar/vanliga-fragor-och-funderingar-och-hundfoder Hoppas det var svar på din fråga! Vänliga hälsningar

Orijen/Hundfoder Orijen/Kattfoder Hund/Hundfoder Hund/Friskfoder Orijen Dog Orginal Orijen Hund