Mäster komplett

Vår hund ( New Founland ) får Mäster komplett 2 ggr per dag, har tidigare haft samma ras, denna hund togs över vid 2,5 års ålder, tiken luktar illa emellanåt, i synnerhet från mun, allmäntillstånd, enligt besiktning perfekt, kan det vara något i fodret som påverkar, typ fisk inblandat, luktar inte ruttet, men " luktar " tackar för eventuella tankar runt detta...

Hej! Precis som du är inne på kan det finnas många orsaker till dålig lukt från munnen. Orsaker kan t ex vara: - tandköttsinflammation och tandsten eller dåliga tänder (om det beror på tandköttsinflammation och det inte finns några dåliga tänder kan det hjälpa att borsta tänderna dagligen, det brukar hjälpa inom någon-några veckor tycker jag så det kan vara värt att prova) - om hunden har lite magkatarr kan det påverka doften ur munnen (ofta har då hunden också andra symptom på magkatarr, dvs lite sämre aptit ibland eller uppfattas som "kräsen", kräks emellanåt eller har sura uppstötningar) - om hunden har slickat på något som luktar illa, en del hundar med analsäcksproblem kan lukta illa i munnen efter att de slickat sig i rumpan - fodret kan säkert också inverka (olika foder verkar fungera lite olika bra för olika hundar), så om inget av ovanstående verkar stämma så kan man alltid prova att byta till någon annan sort foder och se om doften förändras Med vänlig hälsning

Mästers/Hundfoder Mästers/Kattfoder Hund/Hundfoder Hund/Friskfoder Mästers Komplett Mästers Hund

Fler frågor och svar om Mästers Komplett