Foder till fransk bulldog valp

Hej.
Vår franska bulldog valp på 11 veckor äter nu Royal Canin junior Mini (small dogs) som vi fick med från uppfödaren. Han är dock ständigt lös i magen och mjällar i huden. Har du tips på något bra foder för en mer stabil mage och för att bli mjällfri?

Mvh Maria & Sonny 🐷

Hej! Det kan vara värt att prova ett foder som är speciellt för valpar med känslig mage, titta t ex på Royal Canin intestinal junior: Veterinary Diets Dog Gastro Intestinal Junior eller Eukanuba puppy intestinal: Veterinary Diet Intestinal Puppy Ge gärna tillskott med snälla bakterier i samband med foderbytet (byt över gradvis, låt det ta minst ca 7 dagar från det att ni börjar byta foder tills dess att er hund enbart får nya maten) exempel på tillskott med snälla bakterier: Canikur Pro Pasta Det kan också vara klokt att kontrollera så att er hund inte har några inälvsparasiter som ställer till det, titta t ex på kolla masken som är ett kit så att du själv kan skicka in avföringsprov och se om det finns inälvsmask: Kollamasken smådjur Om detta inte hjälper (eller om er hund verkar hängig, inte går upp i vikt som han ska, börjar klia sig, eller får blod i avföringen) så behöver ni söka veterinär för hjälp. Med vänlig hälsning

Magnusson Petfood/Hundfoder Hund/Hundfoder Hund/Friskfoder Magnussons Junior Magnusson Petfood Hund

Fler frågor och svar om Magnussons Junior