Stärkt immunförsvar

Jag undrar om kelp är ett alternativ när katten har kronisk kattsnuva orsakat av herpes eller calicivirus? Jag har en kattunge på sex månader som smittades som nyfödd och lider av sårigt tandkött och rinnande nos och ögon. Livsglädjen är enorm så jag vill hjälpa katten att bli friskare. Mvh PJ

Hej! Tyvärr finns det ingen information om att kelp skulle kunna vara till nytta vid kronisk kattsnuva. Näsdroppar med koksalt (sådana man ger till små barn) kan ibland vara till hjälp för att lösa upp snor så att det inte torkar in och stör katten. Ögondroppar som är smörjande, t ex comfort shield, kan ibland lugna irriterade ögon. Ibland används tillskott med L-lysin vid misstanke om virussjukdomar, det är dock inte helt fastställt om eller hur effektivt det är. Om kattungen har stora problem kan det vara idé att utreda vidare och se om man t ex kan hitta vilket virus det verkar vara, isåfall kan man ibland prova att behandla med virushämmande läkemedel (de läkemedlena är inte helt utan biverkningar, så man vill vara relativt säker på att katten verkligen har viruset innan man behandlar). L-lysin - tyvärr saluför vi inte det, men fråga din behandlande veterinär alternativt leta hos någon annan internet-leverantör comfort shield: Comfort Shield Med vänlig hälsning

Hund/Ögon Hund/Skötsel Hund/Sköljvätskor Katt/Ögon Katt/Skötsel Katt/Sköljvätskor Comfort Shield Vetoquinol Hund Katt

Fler frågor och svar om Comfort Shield