Virbac Epi Otic Öronrengöring

Mild öronrengöring för hund och katt som löser upp vax och verkar antiseptisk. Rengöringen har ett PH värde på 7 och svider inte i örat. Mer info

189 kr
  •   Gratis hemleverans över 500kr!
  •   Fria returer - 30 dagars öppet köp
  •   Leverans inom 1-4 vardagar

Egenskaper

Visa hundar och katter har lättare för att utveckla öroninflammation, detta kan motverkas genom att regelbundet rengöra hörselgången med Epi Otic öronrens från Virbac. Öronrengöringen kan användas som komplement till medicinsk behandling av öroninflammation samt vid tillfällig klåda eller irritation.

Användning

• Rengör hörselgången
  • Löser öronvax
  • Återfuktande och mjukgörande

Bruksanvisning

Om din hund eller katt badar ofta eller har långa hängande öron rekommenderas rengöring av hörselgången 1-3 gånger i veckan enligt instruktioner nedan.

Lyft öronlappen.
Spruta in Epi Otic så att hörselgången spolas ur.
Fortsätt att hålla upp öronlappen och massera öronbasen neråt och inåt i 1 minut så att Epi Otic fördelas i hörselgången. Tillåt sedan hunden att skaka ut överflödig vätska.
Avlägsna överflödig vätska och sekret med en bomullstuss. Se till att avlägsna allt vax och sekret även på öronlappen och i öronsnäckans veck.
Att rengöra med örontops rekommenderas inte då detta kan orsaka skador på hunden eller katten och medföra att vax förs längre ner i hörselgången.

Innehåller

Rengörande baser