Appen är programmerad för att registrera var min mob är. Inte att spåra var gps-enheten befinner sig.
Appen stänger ner så fort skärmen släcks eller du vill göra något annat på tfn (tex att någon ringer). Appen sparar då inte vad den har registrerat fram tills den andra aktiviteten kommer. Den säger bara att aktiviteten inte registreras.
Den ända gången appen spårar GPSen på hunden är om du kör "live". Den söker bara upp din hund (tex om den smiter eller blir stulen). Men inget som registrerar en promenad.
Jag fick en gratis tracker via mitt försäkringsbolag (hund), och fick sedan betala en relativt hög summa (alla alternativ spann över flera år).
När jag ville få pengarna tillbaka (baserat på att GPSen inte fungerar som jag tyckte att de utlovade), hänvisade de till att jag enbart har 30 dagar på mig att avbryta.
Det bryter mot svensk konsumenträttigheter. Kan företaget inte lösa problemet (som gör att deras produkt/tjänst inte presterar utifrån vad de utlovar), har jag rätt att få pengarna tillbaka (i det här fallet ca 2000 SEK).
Jag kontaktade mitt försäkringsbolag och bad om hjälp.
Efter att de hade kontaktat deras kontakt på tractive, ska jag få en 100% återbetalning så fort jag har postat GPSen (deras valda transportföretag, har deras närmaste inlämning ca 2,5 mil ifrån mig). Jag försöker kombinera andra aktiviteter på orten, för att slippa åka ca 5 mil (ToR för att endast lämna in ett paket).