Vi använder cookies för att spara din kundvagn, val och inställningar på sajten. Genom att fortsätta godkänner du detta.  Mer information
Jag accepterar cookies

Edgard & Cooper

Om du och din pälskling är på jakt efter foder med färska ingredienser och ett ansvarsfullt miljötänk så är Edgard & Cooper helt rätt för er!

Det hela började med att vännerna Louis och Koen började leta efter bra foder till sina pälsklingar Edgard och Cooper. Det de hittade var en uppsjö av artificiella smakämnen, köttmjöl och annat som de inte ville ge till sina djur. De kom fram till att lösningen var att helt enkelt börja tillverka eget foder - och vips så hade de grundat Edgard & Cooper!

Edgard & Coopers budskap är tydligt - man ska kunna servera deras foder och godis med riktigt gott samvete!

  • Produkterna innehåller färskt kött, grönsaker, frukt och bär - inte köttmjöl, biprodukter eller konserveringsmedel
  • Edgard & Cooper satsar hårt på att hitta lokala råvaror, och de är noga med att saker och ting går rätt till på gårdarna där köttet kommer ifrån
  • Produkternas recept följer FEDIAF’s (The European Pet Food Industry Federation) riktlinjer
  • Foderkulorna testas i ett labb och även av experter på Ghent University
  • Fodret bakas länge på relativt låg temperatur, vilket gör att nyttigheter och smak stannar kvar

Edgard & Cooper satsar mycket på att bidra till vår miljö, och på att försöka göra världen till en bättre plats för oss och våra djur. Utöver detta är de självklart noga med att deras godis och foder håller riktigt hög kvalitet, eftersom bara det bästa är gott nog till våra pälsklingar.

  • Foder- och godispåsarna är tillverkade av material från växtriket - och de är komposterbara
  • Burkarna är tillverkade av metall - ett material som är lätt att återvinna och som håller maten färsk länge
  • Ingredienserna fraktas i kylbilar vilket gör att de inte behöver processeras för att hålla sig färska
  • Edgard & Cooper har en Zero Pawprint Plan som innebär att deras målsättning är att deras företag bara ska göra gott för miljön, lagom till år 2025
  • 1 % av försäljningen går till välgörande ändamål - till hundar och katter som har det svårt i olika delar av världen

Om du och din pälskling är på jakt efter foder med färska ingredienser och ett ansvarsfullt miljötänk så är Edgard & Cooper helt rätt för er!

Det hela började med att vännerna Louis och Koen började leta efter bra foder till sina pälsklingar Edgard och Cooper. Det de hittade var en uppsjö av artificiella smakämnen, köttmjöl och annat som de inte ville ge till sina djur. De kom fram till att lösningen var att helt enkelt börja tillverka eget foder - och vips så hade de grundat Edgard & Cooper!

Edgard & Coopers budskap är tydligt - man ska kunna servera deras foder och godis med riktigt gott samvete!

  • Produkterna innehåller färskt kött, grönsaker, frukt och bär - inte köttmjöl, biprodukter eller konserveringsmedel
  • Edgard & Cooper satsar hårt på att hitta lokala råvaror, och de är noga med att saker och ting går rätt till på gårdarna där köttet kommer ifrån
  • Produkternas recept följer FEDIAF’s (The European Pet Food Industry Federation) riktlinjer
  • Foderkulorna testas i ett labb och även av experter på Ghent University
  • Fodret bakas länge på relativt låg temperatur, vilket gör att nyttigheter och smak stannar kvar

Edgard & Cooper satsar mycket på att bidra till vår miljö, och på att försöka göra världen till en bättre plats för oss och våra djur. Utöver detta är de självklart noga med att deras godis och foder håller riktigt hög kvalitet, eftersom bara det bästa är gott nog till våra pälsklingar.

  • Foder- och godispåsarna är tillverkade av material från växtriket - och de är komposterbara
  • Burkarna är tillverkade av metall - ett material som är lätt att återvinna och som håller maten färsk länge
  • Ingredienserna fraktas i kylbilar vilket gör att de inte behöver processeras för att hålla sig färska
  • Edgard & Cooper har en Zero Pawprint Plan som innebär att deras målsättning är att deras företag bara ska göra gott för miljön, lagom till år 2025
  • 1 % av försäljningen går till välgörande ändamål - till hundar och katter som har det svårt i olika delar av världen