Vilken sorts back on track täcke ?

Hej ? Vilken sorts Back on track täcke passar till min labrador som är 5 år och har drabbats av spondylos och L7 S1 .Vi har simmat henne men då fick hon ichias liknande smärtor så nu går vi på hundmassage ,tns och vibrationsplattebehandling och tränar hemma däremellan. Min fråga är om det skulle vara bra för henne med ett Back on track täcke eller den svullnad som kan uppstå skulle orsaka nervsmärta . Vilket sorts täcke skulle ni rekommendera? Hälsningar Annelie

Hej Annelie! Det beror lite på hur du har tänkt att använda det. Om du vill att det även ska kunna användas vid regn så hade jag valt något av regntäckena. Om du vill ha ett lite smidigare täcke som främst ska värma så kan det vanliga back on track-täcket vara ett bättre alternativ, om du vill ha ett täcke som är ytterligare varmare så kan fleecetäcket fungera väl. Det kan också vara klokt att diskutera val av täcke med din sjukgymnast/hundfysioterapeut, hon/han känner till din hund och kan ofta ge en riktigt bra rekommendation! Många hundar med spondylos och L7-S1-problematik verkar tycka att det är väldigt skönt med ett värmegivande täcke. Med vänlig hälsning

Hund/Utrustning Hund/Täcken och skor Back On Track Hundtäcke I Fleece Utgående Hund

Fler frågor och svar om Back On Track Hundtäcke I Fleece