Vanliga frågor

På denna sida har vi sammanställt vanliga frågor och svar, skulle du inte hitta svar på din fråga eller behöver mer hjälp är du varmt välkommen att mejla vår kundtjänst på info@vetzoo.se eller ringa oss på 010 206 78 80
 

Hur lång leveranstid har ni?

Vi levererar normalt inom 1-3 vardagar (plus 1-2 vardagar om du bor med lantbrevbäring).
 

Hur handlar jag?

Läs här "så handlar du"
 

Vad kostar frakten?

Fri frakt får du när du handlar över 599 kronor, oavsett hur mycket du beställer eller var i landet du bor. Handlar du för under 599 kronor så kostar frakten 49-69 kr beroende på vilket fraktsätt du väljer.

Vad menas med prenumeration?

Läs mer om hur du kan prenumerera på foder och kattsand här - "Prenumerera på hund- och kattfoder"
 

Har ni någon fysisk butik?

Ja det har vi, VetZoo Backaplan i Göteborg! Läs mer om den här
 

Hur fungerar leverans med frysta varor från er?

Vid köp av frysta varor behöver du beställa ett minimumantal beroende på vilken vara du önskar, detta står på respektive produkt på sajten. Denna gräns är satt för att fodret ska hålla sig fryst hela vägen hem till dig.

Vid leverans med frysta varor fungerar enbart fraktsättet "hemleverans dagtid" (det går tyvär inte att få sin frysleverans till ett ombud). Vi skickar frysordrar måndagar, tisdagar och onsdagar. Lägger du din order på en onsdag kan din order bli skickad tidigast nästkommande måndag. Du får ett mejl av oss med din spårningslänk när din order lämnat vårt lager.

Vi skickar dina frysta varor i hållbara frigolitlådor för bästa möjliga hållbarhet, därför tar vi även ut en frysavgift på 49 kronor. Har du även beställt andra varor i din order skickas dessa i ett separat paket, men då de ingår i samma order kan dessa heller inte levereras till ombud.
 

Lantbrevbäring

Posten tillämpar såkallad lantbrevbäring till postnummer längre utanför städerna. Vid lantbrevbäring brukar leveransen ta 1-2 vardagar längre.